سئو برای Meta Description

توضیحات متا چیست؟ 7 نکته مهم نوشتن Meta Description سئورب

در نتیجه وجود کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن یکی از روش های بهینه سازی آن است. ابزارهای سئو از روش‌های مختلفی برای محاسبه‌ امتیاز اسپم یک سایت استفاده می‌کنند که هرکدام از آن‌ها الگوریتم خاص خود را دارند. Moz با استفاده از ابزار اختصاصی خود، یعنی Moz Index، ساب‌دامین‌ها یا صفحات سایت را براساس عوامل مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد؛ این عوامل نشان‌دهنده‌ اسپم بودن یک سایت هستند. با جمع‌بندی امتیاز همه این نشانه‌ها، یک امتیاز کلی به سایت داده می‌شود. هرچه این امتیاز کم‌تر باشد، به معنای کیفیت بالاتر و تطابق بیشتر سایت با الگوهای موتورهای جستجو و سئو و سایت غیر اسپم است. آیکون مرورگر (Favicon)، تصویر کوچکی است که در تب مرورگر و نتایج جستجو، در کنار عنوان سایت نمایش داده می‌شود.

انواع زیادی از متا تگ‌ ها وجود دارند که هر کدوم در زمینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر محصولی در فروشگاه Shopify یا WooCommerce خود دارید که هدف آن متخصصان فناوری است، تمرکز روی مشخصات فنی می تواند ایده خوبی باشد. برای مثال، می‌توانید اطلاعاتی مانند تولیدکننده، کد محصول، قیمت و غیره را درج کنید. اگر بازدیدکننده به دنبال محصول خاصی است، نیازی به قانع کردن او ندارید. فقط کافی است مشخصات محصول را نمایش دهید تا او متوجه شود که محصول مورد نظر خود را پیدا کرده است. توجه داشته باشید که برای بهینه سازی نتیجه خود در این روش، باید روی دریافت ریچ اسنیپت‌ها کار کنید.

این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. این ابزار وظایف مدیریت لیست‌های آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند. BrightLocal با ارائه گزارش‌های دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش می‌دهد. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. در کلیدواژه فارسی که در تصویر مشخص است متای توضیحات مطابق تنظیمات پیش فرض نمایش داده می‌‌شود. تنها نکته منفی این روش این است که شما باید هر ماه یا سال به صورت دستی توضیحات متا خود را تغییر دهید.

با گنجاندن این تیترها در متا تگ توضیحات صفحات وبسایت، می‌توانید نرخ کلیک صفحات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. علاوه بر استفاده از زبان فعال، بهتر است از یک فراخوان به عمل در متا دیسکریپشن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید “کسب اطلاعات بیشتر”، “خرید کنید”، “رایگان امتحان کنید”. به یاد داشته باشید که متا تگ توضیحات شما در واقع متن تبلیغاتی برای صفحه شماست. توضیحات متا باید با کمترین کلمات، جذاب و دعوت‌کننده باشد تا کاربران را به کلیک روی لینک سایت ترغیب کند. همچنین، این توضیحات باید به نیازهای جستجوی کاربران پاسخ دهد و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، اطمینان کاربران را از تناسب محتوای شما با خواسته‌هایشان جلب کند.

در واقع، پررنگ شدن کلمات کلیدی مورد جستجو در متا دیسکریپشن، باعث می‌شود کاربران احساس کنند که نتیجه جستجوی آن‌ها با چیزی که دنبالش هستند، ارتباط نزدیک‌تری دارد. این امر، به افزایش نرخ کلیک روی سایت شما منجر می‌شود، حتی اگر رتبه شما در صفحه نتایج جستجو چندان بالا نباشد. در نهایت، افزایش نرخ کلیک، به صورت غیرمستقیم روی بهبود رتبه‌بندی سایت شما تأثیر مثبت می‌گذارد. استفاده از توضیحات تکراری برای تمام صفحات سایت، زمانی که هر صفحه به صورت جداگانه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، مفید نیست. تا جایی که ممکن است، توضیحات متفاوتی برای هر صفحه بنویسید که محتوای آن صفحه را به درستی توصیف کند.

اگر متادیسکریپشن جذاب بنویسید و تعداد کاراکترها بیشتر از 155 نباشد، شما در حال حاضر از 99٪ از افرادی که متادیسکریپشن می نویسند پیشی گرفته‌اید. شما مجاز به نوشتن حداکثر ۲۵۵ کاراکتر در این متا هستید و نوشتن بیش از این به دلیل نمایش ندادن موتور های جستجو توصیه نمیشود. سعی کنید از جملات و کلمات مرتبط با صفحه خود در Description بیشتر استفاده کنید. دلیل موفقیت وردپرس در این حوزه رعایت استانداردهای مربوط به آدرس دهی و وجود افزونه های قدرتمند جانبی است. به عنوان مثال افزونه سئو وردپرس که با نام Yoast شناخته میشود امکانات جذابی را برای سئو در اختیار ما قرار میدهد.

از آنجایی که استفاده از فونت‌های غیرمعمول و نامتعارف یکی از نشانه‌های اسپم است؛ ممکن است توجه به روش‌های غیرمعمول و پنهان کردن اطلاعات خاصی در متن نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کند. این امر همچنین باعث ایجاد اختلال در تجربه کاربری می‌شود و موتورهای جستجو فکر می‌کنند برای  دور زدن فیلترهای اسپم در حال تلاش هستید. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما می‌تواند نشانه‌هایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد. توجه به این موضوع، احتمال اینکه موتورهای جستجو فکر کنند برای دور زدن فیلترهای اسپم تلاش کرده‌اید یا اینکه کاربران در تایپ نام سایت اشتباه کنند و به سایت دیگری هدایت شوند، کاهش می‌یابد. سایت‌های اسپم تعداد صفحات بسیار زیادی دارند؛ اما تعداد صفحات مفید آن‌ها بسیار کم است. افزودن به تعداد صفحات مفید سایت و تولید محتوای جدید، باکیفیت و مرتبط به بهبود اعتبار و سئوی سایت کمک می‌کند.

کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد.

طبق وبلاگ گوگل ، هیچ محدودیتی برای طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد، اما تکه‌های نتیجه جستجو همیشه در صورت لزوم کوتاه می‌شوند، معمولاً متناسب با عرض دستگاه. تلاش کنید تا توضیحاتی را بنویسید تا کاربران قانع شوند روی سایت شما کلیک کنند. فراموش نکنید اگر صفحات وبسایت شما مفید باشد، محتوایی که آن را توصیف می‌نماید نیز باید مفید باشد. نکته دیگر دسته‌ای از کلمات تخصصی هستند که بهتر است در توضیحات متا آورده شوند. دسکریپشن باید به شکلی باشد که بازدیدکنندگان به سایت شما نسبت به رقبا الویت بدهند.

پس می شود گفت که توضیحات متا به طور مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند اما به طور غیر مستقیم تاثیر دارند. متا دیسکریپشن نوعی تگ HTML است که خلاصه‌ای از محتوای صفحه سایت را در در نتایج گوگل به کاربران نمایش می‌دهد. اطلاعاتی که در این مقاله داده می‌شوند، صرفاً بر اساس صفحه اول نتایج جست‌وجو و بدون درنظرگرفتن اسنیپت‌های ویژگی تهیه شده‌اند. بررسی‌ها نشان داده است که بیشترین بازنویسی گوگل بر روی لینک‌های سایت‌هایی است که در رتبه‌های ۴ تا ۶ صفحه نتایج جست‌وجو قرار گرفته‌اند. پس با توجه به رتبه‌ای که در یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج جست‌وجو کسب می‌کنید، احتمال این وجود دارد که متا دیسکریپشنی که برای مطلبی در نظر گرفته‌اید، دیده نشود. در واقع آمار دقیقی که در این گزارش آمده است، نشان می‌دهد که گوگل ۷۱ درصد از توضیحات متا در نتایج جست‌وجوی موبایلی و ۶۸ درصد از توضیحات متا در نتایج جست‌وجوی تحت دسکتاپ را بازنویسی می‌کند.

زمانی که اطلاعات سایت شما به صورت هرزنامه شناخته شود یا بک لینک‌های بی ارزش از سایت‌های اسپم دریافت کرده باشید، رتبه اسپم سایت شما بالا می‌رود. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌فهم‌تر می‌کند. اگر کلیدواژه اصلی صفحه، در توضیحات وجود داشته باشد گوگل با برجسته کردن آن در نتایج، کاربران را تشویق به کلیک بر روی سایت شما خواهد کرد. در این مقاله، تیم ایران فاندر به سراغ توضیحات متا رفته است و قصد دارد از تعاریف کلیشه‌ای، مانند متا دیسکریپشن چیست فاصله بگیرید و از آنچه که نیاز شما در سئو و محتوانویسی حرفه‌ای است پرده بردارد. در پایان توجه داشته باشید که با توجه به سیاست‌های جدید گوگل بدون استفاده از توضیحات متا هم امکان موفقیت دارید ولی با استفاده درست از آن شانس بیشتری برای کسب ورودی از گوگل و بهبود سئو سایت خواهید داشت. سیستم مدیریت محتوای وردپرس را میتوان رایج ترین ابزار برای طراحی سایت در دنیا دانست.

اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارس‌پک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. نحوه نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن به این صورت است که باید در ابتدا قوانین نگارشی آن را رعایت کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد کلمه متا دیسکریپشن از نظر قوانین HTML وجود ندارد، اما با توجه به مقداری که گوگل نمایش می‌دهد، بهتر است از ۱۳۰ کاراکتر (۲۳ تا ۲۸ کلمه فارسی) تجاوز نکند. البته گوگل بر اساس کاراکتر آن را در نمایش محدود نکرده بلکه از لحاظ پیکسل محدودیت وجود دارد. در واقع طول توضیحات متا می‌تواند از ۱۲۰ تا ۱۵۰ کاراکتر و از ۴۳۰ تا ۹۲۳ پیکسل باشد.

با هدف گذاری بر روی افرادی که نیت آنها از جستجو هم راستا با محتوای ارائه شده در سایت شماست، می توانید با کمی بهینه سازی، نظر آنها در نتایج جستجو به سمت سایت خود جلب کنید. متا دیسکریپشن به طور مستقیم بر سئو سایت تأثیر نمی‌گذارد، اما می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد و به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند. صفحاتی که توضیحات متای جذاب و هدفمند دارند، معمولاً نرخ کلیک بالاتری خواهند داشت و این می‌تواند به مرور زمان به بهبود جایگاه آن‌ها کمک می‌کند. طبق نظر گوگل Meta Description به عنوان یک پارامتر تاثیرگذار برای رتبه بندی استفاده نمی شود. اما به این موضوع باید توجه شود که کیفیت توضیحات متا بر نرخ کلیک ها تاثیرگذار است و نرخ کلیک یکی از پارامترهای تاثیر گذار گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو می باشد.

خود گوگل توصیه می کند برای هر صفحه در سایت خود یک متادیسکریپشن بنویسید. سرعت آپدیت نتایج گوگل متغیر است و به عوامل مختلفی مانند اهمیت صفحه، تغییرات اخیر در الگوریتم‌ها و حجم داده‌های گوگل و میزان کراول باجت سایت شما بستگی دارد. حال اگر می‌خواهید مقاله‌تان انتخاب و سپس خوانده شود؛ متا دیسکریپشن درست و حسابی بنویسید. به همین دلیل است که وقتی عنوان و توضیحات متا خود را ویرایش کردید، بسیار مهم است که ROI خود را پیگیری کنید. امروز بالاخره گوگل تغییراتی ایجاد کرده و عناوین را به ۷۰-۷۱ کاراکتر افزایش داده است.

پس در حالی که شما بر روی Meta description کنترل دارید، اما نمی‌توانید به طور کامل بر روی اسنیپت نتایج جستجو کنترل داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، گوگل همیشه به توضیحات متای شما پایبند نیست و ممکن است توضیحات متناسب‌تری را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند. تحقیقات نشان می‌دهد که گوگل در بیش از ۷۰ درصد موارد، متا دیسکریپشن‌هایی که ما برای صفحات وب خود می‌نویسیم را تغییر می‌دهد. این اتفاق به دلایل مختلفی رخ می‌دهد، از جمله تلاش گوگل برای بهبود تجربه کاربری و ارائه نتایج دقیق‌تر به کاربران. گوگل اغلب متا تگ توضیحات صفحات با رتبه پایین‌تر و حجم جستجوی کمتر را تغییر می‌دهد و ترجیح می‌دهد متنی را نمایش دهد که به نظر خودش مرتبط‌تر و جذاب‌تر است.

یکی از مهمترین دلایل برای همه گیر شدن طراحی سایت با وردپرس موفقیت چشم گیر سایت های وردپرسی در سئو است. البته به خوبی میدانیم که سئو یک سایت وابسته به پنل مدیریت و نوع کدنویسی آن نیست و برای گوگل آن چیزی که در خروجی و دسترسی کاربر قرار دارد ملاک خواهد بود. در این بخش نکاتی برای بهینه سازی تگ توضیحات متا و بالابردن CTR به شما معرفی میکنیم. با این حال، تگ‌های عنوان و توضیحات متا که به خوبی نوشته شده‌اند، هنوز هم عناصر شماره یک هستند که CTR شما را تعیین می‌کنند و CTR یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی برتر است، به آمار بروید. زیر لینک ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف، باکس و یا کادر مخصوصی به نمایش در میاد که عنوان صفحه (همون تگ Title) و توضیحات تگ دیسکریپشن اون صفحه رو نمایش میده.

Meta descriptionها توضیحاتی کوتاه و مختصر هستند که محتوای صفحات وب را به طور خلاصه معرفی می‌کنند و در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، مانند گوگل، به کاربران نمایش داده می‌شوند. هنگامی که کاربری عبارتی را در موتور جستجو وارد می‌کند، با لیستی از نتایج روبرو می‌شود. اما چه چیزی باعث می‌شود یک کاربر روی لینک شما کلیک کند؟ یکی از عوامل مهم در این تصمیم‌گیری، متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا است. این توضیحات کوتاه که در زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، اولین فرصت شما برای معرفی محتوای صفحه و جذب کاربر است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به طور مفصل به مفهوم متا دیسکریپشن، تأثیر آن بر نرخ کلیک، روش‌های بهینه‌سازی آن، اهمیت آن در سئو و نکات کلیدی برای نوشتن یکمتا تگ توضیحات مؤثر بپردازیم. اگرچه گوگل به صراحت اعلام کرده است که وجود کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات به طور مستقیم روی رتبه‌بندی سایت تأثیر نمی‌گذارد، اما این به معنای بی‌اهمیت بودن آن نیست.

این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. اگر توضیحات متا در راستای جلب اعتماد کاربران باشد و اطلاعات چندانی درباره کلیات صفحه ارائه ندهد، احتمال تغییر آن توسط گوگل وجود دارد. مثلا به کار بردن کلمات کلیدی متعدد در متا دیسکریپشن، احتمال تغییر را افزایش خواهد داد.

متا دیسکریپشن‌ها علاوه بر نمایش در نتایج جستجو، اغلب در لینک‌های اشتراک‌گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال، زمانی که یک لینک به یک مقاله خبری در توییتر اشتراک‌گذاری می‌شود، ممکن است بخشی از Meta description مقاله به عنوان بخشی از متن توییت نمایش داده شود. اگر به دنبال یک منبع معتبر برای سفارش تولید محتوای باکیفیت و سئوی حرفه‌ای هستید، دی ام اوشن یک گزینه بسیار مناسب است. دی ام اوشن با بهره‌گیری از تیمی متخصص در حوزه تولید محتوا و سئو، قادر است محتواهایی را تولید کند که هم از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشته باشند و هم به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. تلاش برای فریب کاربران و ترغیب غیر واقعی آنها برای کلیک بر روی سایت، کار صحیحی نیست. بعضی از افراد به صورت ناخواسته دو مفهوم متا دیسکریپشن و توضیحات نمایش داده شده در نتایج جستجو (اسنیپت نتایج جستجو) را به جای یکدیگر به کار می برند.

حداکثر تعداد کاراکتر مجاز برای متا دیسکریپشن حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کاراکتر (۲۳ تا ۲۸ کلمه فارسی) است. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو ممکن است تعداد کاراکتر کمتری را نمایش دهند، پس با چند بار تجربه، می‌توانید به یک مدل منظم و متعادل در سایت خود برسید. پس اگر گوگل متا دیسکریپشن شما را نمایش ندهد، به این معنی است که گوگل فکر می‌کند متنی که خودش از داخل صفحه انتخاب کرده، مرتبط‌تر و مفیدتر است. برای حل این مشکل، متا دیسکریپشن خود را جذاب‌تر و مرتبط‌تر کنید و از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید. علاوه بر این، خلاصه‎ توضیحات می‌توانند با برجسته کردن مزایای محصول یا محتوا، با ایجاد حس فوریت در مخاطب، او را به اقدام سریع ترغیب کنند؛ به زبان تخصص‌تر، CTR را افزایش می‌دهند! خلاصه پشت جلد کتاب و متا دیسکریپشن در هر صفحه از وبسایت، وظیفه‌ای مشابه دارند؛ هدف هردوی آنها معرفی مختصر محتوای یک صفحه یا کتاب و ترغیب مخاطب به مطالعه آن است.

اما اگر می خواهید در بین رقبا متادیسکریپشن قوی داشته باشید پیشنهاد می کنیم از google ads ایده بگیرید. متادیسکریپشن شما باید به طور واضح ارزشی را که به کاربر منتقل می کند را بیان کند. اگر محتوای صفحات شما کمی خشک است، کافی است از متن‌هایی قانع کننده مانند مثال بالا استفاده کنید. اگر می خواهید رتبه سایت خود را بین سایت های ایرانی بدانید کافی است به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید. اما یک متا دیسکریپشن مطابق با اصول سئو چه شکلیست؟ در ادامه مثال هایی برایتان آماده کرده ایم. شرکت مشاوران سیستم های پیشرفته زاوش علاوه بر خدمات طراحی سایت، نرم افزارهای موبایل و سئو به شما کمک می کند تا کلیه فرایندهای سازمانی خود را مکانیزه کنید و کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

اگر توضیحات متا صفحه را خالی بگذارید، گوگل با تشخیص خود از محتوای صفحه یک پاراگراف را به عنوان توضیحات برای صفحه انتخاب می کند و به کاربر نمایش می دهد. گوگل همیشه توصیه می کند که اگر نمی توانید توضیحات متای خوبی برای صفحه بنوسید، meta descrioption را خالی بگذارید تا گوگل به تشخیص خود بهترین متا را برای شما انتخاب کند. این فاکتور برای موتورهای جستجو مانند گوگل مهم است؛ عدم توجه به نام دامنه، خواندن و ماندگاری آن در ذهن کاربران را دشوار می‌کند. در انتخاب نام دامنه نباید کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شود و تغییرات مکرر در آن صورت بگیرد؛ ضمن اینکه باید کوتاه و با محتوای سایت مرتبط باشد. متخصصان و فعالان سئو می‌توانند از میان دوره های آموزشی حضوری،دوره جامع آنلاین و پکیج‌های آموزشی ویدئویی آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

ابزار سئو مانند Yoast SEO می‌تواند به شما در نوشتن متا دیسکریپشن مناسب کمک کند و نشان دهد که آیا طول آن مناسب است یا خیر. متا دیسکریپشن (Meta Description) توضیحات خلاصه‌ برای معرفی محتوای سایت است و هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنند، به آن‌ها نمایش داده می‌شود. متا دیسکریپشن‌ها به طور مستقیم در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و متن آن باید جذاب، مختصر و گویا باشد تا کاربر را ترغیب به کلیک کند. در تصویر زیر نمونه‌ای از متا دیسکریپشن در نتایج گوگل را می‌توانید مشاهده کنید. تاثیر نوشتن اصولی توضیحات متا دیسکریپشن به‌طور مستقیم روی رتبه‌بندی سایت نیست، بلکه تاثیر خود را روی فاکتورهای دیگر سئو نشان می‌دهد.

محدودیت کاراکتر برای توضیحات متا حداکثر 160 کاراکتر است تا کاربران در یک نگاه اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند، اگر توضیحات طولانی باشد احتمال دارد توسط موتورهای جستجو نمایش داده نشود. یک Meta Description خوب می تواند بر تصمیم کاربر برای کلیک بر روی وب سایت شما در نتایج جستجو تاثیر گذار باشد. هر چقدر توضیح بهتر و جذاب تر باشد، احتمال اینکه جستجو گر بر روی لینک وب سایت شما کلیک کند بیشتر می باشد. این کار دلایل مختلفی اعم از تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو، تجربه کاربری نامناسب و عدم توجه به ساختار سایت، از نشانه‌های یک سایت اسپم است. ضمن اینکه عواملی چون طول مناسب، عدم استفاده از کلمات کلیدی تکراری، خوانایی و تناسب با ساختار سایت در مورد طول URL مهم هستند. شاید فکر کنید توضیحات دیسکریپشن چندان مهم نباشد، اما شک نکنید برای اینکه بتوانید توضیحات متا را برای سئو صفحات بهینه کنید باید با اصول و قواعد نوشتن آن به خوبی آشنا باشید.

Favicon به کاربران کمک می‌کند تا سایت را به سرعت شناسایی کنند یا آن را به راحتی به‌خاطر بسپارند. تحقیقات نشان داده است که در بیش از ۷۰ درصد مواقع، گوگل متنی که شما به عنوان توضیحات متا در نظر گرفته‌اید را نادیده می‌گیرد. این تحقیقات بر روی ۳۰ هزار کلمه کلیدی انجام شده است و نتیجه واقعاً قابل توجه است. یعنی بخشی از نقشه‌های شما برای چگونه دیده‌شدن در صفحه نتایج جست‌وجو، نقش بر آب خواهد شد. توضیحاتی برای کسب‌وکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند.

با این حال، نوشتن متا دیسکریپشن شانس شما را برای کنترل آنچه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، افزایش می‌دهد. اگر زمان کافی ندارید، بهتر است بر روی صفحات مهم مانند صفحات فرود و محصولات تمرکز کنید. همچنین می‌توانید از تگ “nosnippet” استفاده کنید تا از نمایش هر گونه اسنیپت برای یک صفحه خاص جلوگیری کنید. از آنجایی که متا دیسکریپشن‌ها در صفحاتی که کاربر می‌بیند نمایش داده نمی‌شوند، به راحتی می‌توان این محتوا را نادیده گرفت. اما توضیحات باکیفیت می‌توانند در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند و می‌توانند در بهبود کیفیت و کمیت ترافیک جستجوی شما نقش مهمی داشته باشند. گوگل متوجه خواهد شد که آیا از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن روی نتایج خود استفاده می کنید یا خیر.

پس عدم بهره‌مندی از آن، عدم امنیت، کاهش اعتماد در بین کاربران، کاهش اعتبار سایت در موتورهای جستجو، تأثیر منفی بر سئو و نشانه‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی را به همراه دارد. «صفحه تماس با ما» یکی از اجزای مهم هر ‌سایت است که امکان ارتباط با مدیر سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عدم وجود این صفحه یا ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص در آن، نشان‌دهنده یک سایت اسپم است. به همان نسبت اطلاعات تماس دقیق و کامل، فرم تماس کاربردی، اطلاعات در مورد شرکت یا صاحب سایت از ویژگی‌های یک «صفحه تماس با ما» معتبر است. ربات‌های گوگل بعد از هر بار آنالیز سایت شما اطلاعاتی در مورد وب سایت های جعلی و بک لینک های دریافت شده سایت شما را بررسی می‌کنند.

در میان آنها تگی هم وجود دارد به اسم متا دیسکریپشن که با اسم های دیگری مثل تگ توضیحات متا و… هم شناخته میشود. متا دیسکریپشن بخشی از اطلاعات است که در پایین لینک آبی سایت در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. همچنین اگر کلمه یا کلماتی از این توضیحات با جستجوی کاربر یکسان باشد، بولد خواهد شد. به عبارتی هدف اصلی این توضیحات متقاعد کردن و ترغیب کاربران برای ورود به وبسایت‌تان است. هدف از تولید محتوا چیست؟ شرح و بحث پیرامون نکات کلیدی یکی از اهداف مهمی است که سئوکاران دنبال می‌کنند.

Meta Descripition چیست؟ چگونه آن را بنویسیم؟ چرا Meta Descriptions مهم هستند؟ آیا آنها به سئو کمک می کنند؟ نمونه های بد و خوب کدامند؟ در این مقاله به همه این سوال ها پاسخ می دهیم. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. اگر صفحه شما درباره یک محصول است که کاربران از قبل با آن محصول آشنایی دارند می‌‌‌توانید از مشخصاتی مانند قیمت، سازنده، گارانتی و مواردی از این دست صحبت کنید. در این مقاله که توسط گروه تحریریه‌ی ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی هاست وردپرس پرسرعت ) تولید شده است بیشتر در مورد دیسکریپشن به هر دوی این افراد توضیح خواهیم داد. این فقط در صورتی معنی دارد که محتوای شما به زمان فوق العاده حساس باشد.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. لینک‌سازی محلی به معنای جذب لینک از وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان محلی کسب‌وکار شما هم‌پوشانی دارند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل وبلاگ‌ها، نشریات محلی، سایت‌های تجاری یا دایرکتوری‌ها باشند. برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید.

تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. اگر شما هم در این زمینه دارای تجربه خاصی هستید، لطفا با مطرح کردن آن در بخش نظرات به ارتقای این مطلب کمک کنید. از ویژگی Rank Tracking استفاده کنید و حرکت محتوای خود را در SERP ردیابی کنید. برای ثبت نام و استفاده رایگان ۷ روزه از امکانات این ابزار کافیه اینجا کلیک کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این سایت در زمینه‌ی آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی، تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.

استفاده از این روش باعث تجربه کاربری ضعیف، کاهش اعتماد، کاهش رتبه در نتایج جستجو، کاهش ترافیک سایت، جریمه‌های گوگل و عدم هماهنگی با الگوریتم‌های گوگل می‌شود. تبلیغات دو کلیکی (DoubleClick) به تبلیغاتی گفته می‌شود که برای ثبت یک کلیک معتبر و کاهش کلیک‌های تصادفی یا تقلبی، به دو بار کلیک کردن کاربر نیاز دارد. استفاده از این روش، کیفیت کلیک‌ها را افزایش می‌دهد، از هزینه‌های تبلیغات می‌کاهد و باعث افزایش نرخ تبدیل و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. این در حالی است که عدم استفاده از آن، عکس این نتایج را به همراه خواهد داشت. برای اینکه تمام توضیحات متا به درستی در نتایج گوگل نمایش داده شود، باید حداکثر از ۱۶۰ کاراکتر برای نوشتن متن متا استفاده کنید. اگر تعداد کاراکتر توضیحات از حد ایده‌آل بیشتر باشد، قسمتی از متن حذف می‌شود و به صورت (…) در نتایج گوگل به نمایش در می‌آید.

طبق تحقیقات انجام شده صفحات دارای متادیسکریپشن در مقابل صفحاتی که توضیحات متادیسکریپشن ندارند به طور متوسط ​​5.8٪ بیشتر کلیک دریافت می کنند. همانطور که گفته شد، meta description مناسب می‌تواند منجر به کلیک بیشتر شود. از نظر روانشناسی، انسان‌ها ذاتاً موجوداتی کم حوصله هستند و تمایل دارند اطلاعات را به سرعت دریافت کنند. به همین دلیل، خلاصه‌ها با ارائه نکات کلیدی و مهم‌ترین اطلاعات به طور فشرده و جذاب، توجه مخاطب را جلب کرده و او را به مطالعه بیشتر یا خرید محصول ترغیب کنند. استاندارد رایج برای توضیحات متا 160 کاراکتر است چرا که در این شرایط شانس دیده شدن همه محتوای آن بیشتر خواهد بود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری